Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 15, 2010

HANGZHAO - day 5

kat sini pun ade lagi mangkuk ni..ape bnde ye tah la...

tugu sebagai trademark tmpt ni kot...hentam je la...

Uncle Robert & untie ni sporting sgt...Org penang...sentiasa buat lawak dalam bas...meriah...

perasan x rumput2 di belakang aku tu..cam pokok kucai kt aku aku yg terendam banjir...
mgkin sebab musim sejuk kot rumput2 tu cmtu...

bgi aku view kt sini cantik sgt..walaupun mentari bersinar terang...tapi kesejukan gak...

x naik pn...bergambar je la...ye la kat Malysia xde...

ni sebenarnya teksi yg menyusuri sepanjang jalan ni...unik kan hiasannya...

jgn x tau di tengah2 bandar cina ni..ade terselit indian street...

aku suka kehalusan ukiran & keunikan hiasan kedai ni...cantik dgn payung2 ...

ramai org kt sini...mgkn slah satu tmpt tumpuan pelancong...

kedai2 yg tersusun cantik sepanjang jalan...

sian mak cik ni membasuh kain di tengah2 kota...

tmpt rht. tgh2 jln setelah penat berjalan...

x taulah tujuan pe ade org2 besi ni...tp kt sni tempt relex2...

ni main entrance utk masuk ke kedai2 tu...kalau faham bahasa cina..
tu la nama tempatnye...

teringin nk bergambar dgn pasu besar ni...tapi segan le lak...
so ambik je la pic pasu ni ...

kalau kt Malaysia..hanya hotel2 5* je la yg ade lampu cmni...hotel ni x tau la brapa bintang...letak jelah bintang brape pun...yg pasti best..cantik...selesa...

ape ye ni?? jongkong emas ke?? hotel ni je yg aku jmpe so x salah kan aku ambik gambar sebagai kenangan...

suhu rini 7'c..paling sejuk sepanjang kami di sana...

7 Disember 2010

7 Disember 2010
hari terakhir kami ...suhu paling sejuk sepanjang 5 hari kami kat sana...7'c..memang sjuk..x tau nk cakap..kaki dh kebas...ni belom lgi 0'c...camne aku nk g main salji ni..kalau suhu yg cmni pn aku dah x tahan...alamatnya..x merasa la aku "Winter Sonata" ..akan sampaikan aku ke Korea??? Airasia offer harga murah ni...aduhh...mampuss...sabarrrr....Insyaallah murahlah rezeki aku ...tapi bukan dalam masa terdekat...mgkn 2 3 thun akan datang...yg gilernye plan utk 2011 dah ada dah...tggu je....eiiiiiiii tension aku dgn Air asia ni...napelah offer penerbangan murah2...tapi aku x blh join group aku ni smua...diaorg ni byk duit...aku ni mnlah nk cri..tmpang sekadar yg mampu jelah....ishh..cmne leh lari taju lak ni...nk citer sal Hangzhou dh ke mane2 lak melalut...

disebabkan kat Hangzhou ni byk tmpt yg kami pegi...so aku citer tmpt by tmpt..sebab kalau nk citer 1 entry memang pnjang berjela..& pic pn msti berderet2...

disebabkan last day..rini kami berpeluang rehat lama skit kat hotel...kalau biasa 7.30am dh kne berkumpul...rni kul 9am..puas la tido...kene lak hotel yg paling selesa kami dpat...rse nak dok je kt dalam hotel tu lame2..berendam dlm bathtub...tpi x dpat la..masa mengejar kami...

destinasi 1 kami..tmpt makan yg berhampiran dgn kedai2 jualan souvenir...cantik tmpt ni...tapi sorilah ye...x tau apa nama tmpt ni...memang la diberitahu..tapi x igt la...aku suka sgt...kt sini ada Muslim restoran gakk..tapi memandangkan pgi td aku dh mkan kt bilik...so..org lain g mkn...aku & my bestfriend jln2 la...byk skit masa utk merayap smbil bergambar...byk souvenir kt sini...tapi x tau nk beli ape...byk patung2 cina...nk buat ape..so jln2 je la smbil menikmati persekitaran yg indah...tpi aku smpt gak la membeli kt satu kedai tu..kenangan kt sini...cntik la kat sini...layan jelh pic2 kt situ...

No comments:

Post a Comment