Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 9, 2010

CAK CAK CAK

hilang lagi ye aku...jgn rsau aku tetap ade..byk entry yg aku nak buat..tp biasa la..mcm2 agenda..dgn kje yg bertimbun..hujung tahun kn..nak hbiskan budget..seminar sana sini..tp 5 hari aku g holiday lagi...trip aku kali ni 5D4N dari 3-7 Dis...mana lak arah tujuan kami kali ni...China lagi sambungan yg dulu...sebenarnya trip kali ni adalah hadiah utk trip kmi yg 1st dlu..kiranya cam buy 1 free 1 la ni...ingat kan barang je cmtu..rupanya pakej pn ade gak...bgus la utk org2 yg giler jalan yg x byk duit cam aku ni...MATA FAIR ni memang la..pndai je menjerat org2 yg mcm aku yg giler jalan tgk tmpt2 org...ok la kan..AIR ASIA la ni dah bgi peluang utk org2 yg sederhana utk g melancong..cam aku ni...

Kalau dulu trip aku ke GUILIN kali ni aku g SHANGHAI lak...Guilin dlu cuaca sme cam Malaysia..tapi kat Shanghai musim sejuk...kami dah tau awal suhu sana..so memang dah spare la baju sejuk...x blh la nk melawa bergambar coz kena pakai baju byk lapis..xpelah..kat opis pn kalau air cond kuat dh x tahan kat sana lagi la...suhu kt sana bawah dr 10`c..mmg sejuk giler..beku rasa kaki cm org yg tahan sejuk cam aku ni...tp oklh dapat gak merasa cmne tgl kat negara sejuk...tp kalau sminggu lagi kami kat sana..memang dapat la merasa salji...mgu depan suhu akan turun sampai 0`c..sampai krismas..time kami g ni musim luruh nak ke musim sejuk.

flight kami jumaat tu kul 8am..6am dah kena ade kt lcct...3.30am dh kena bangun g KL Sentral ambik bas kul 4.30..5.30 sampai..elok2 la..xde la terkejar2...kalau sebelum ni naik flight biasa je..kali ni kami naik flight besar skit.."X"..yg biasa ada 2 line..yg "X" ni besar skit ade 2 line...tapi 5 jam dalam flight..lenguh giler..mujur la pgi tu bgun awal..so dlm flight xtvt kmi adalah tido...zzzzzzzzzzzzzz...xde la terase sgt lame...mse turun flight kami terus masuk bangunan ..x cm kt lcct turun flight kene jalan punyalah jauh utk msuk bangunan...xpelah nk buat cmne kn...dh naik pn flight murah kena la berkorban skit...

kmi sampai kt Hangzhao airport kul 1pm...coz Air Asia x trun kt Shanghai Airport..MAS je turun Shanghai airport...dh ade siap yg mnunggu group kami..Hwangjing Travel...kumpul2 hmpir 40 org gak...rmai...semua cina..kami 10 org je group melayu...ok je..bkn x biase jln dgn cina..kt Guilin dlu pn sme...4 mlm kami kt sana 4 tmpt berbeza yg kami jln..so 4 hotel yg kami tukar...asyik dok usung beg je la...tapi trip kami kali ni memang berbaloi2 la...kul 7am kuar kul 11pm bru balik..yg best kt sana..kul 5pm dh gelap...siang pendek...mukim musim sejuk cmtu kot...

2x kali aku g CHINA..x dinafikan..memang bersih sgt2..& pemandangan cukup cantik...kalau kt Guilin lebih kpd kwsn perkampungan..tapi kali ni kawasan bandar...memang maju negara China ni..semua bangunan2 tinggi..kalau kita di Malaysia ni tgk Kuala Lumpur memang dh besar..tapi kt sne lbih lagi...terpegun tgk bangunan2....kebetulan kami pg musim luruh..byk pokok2 yg kekuningan...cantik la..sebab kat sni xde cmtu...dpat la tgk daun maple bertaburan ...yg x bestnye..brg2 yg dijual semua bertemakan musim sejuk...baju sjuk ..kasut boot...sarung tangan...hmpir semua kedai itu yg dijualnya...nk bli ape..bw blik Malaysia bukan boleh pakai pn..so jln2 & brgambar je la...

SUZHOU-WUXI-SHANGHAI-HANGZHOU..4 tmpt yg kmi g sepanjang kami di sna..sebuah pengalaman yg cukup menarik..serik rsa nk jalan musim sejuk lagi..x tahan..teringin nk g musim bunga..mesti cantik...insyalah moga murah rezeki utk merasainya...ok next entry aku akan citer tmpt2 yg kami lawati & pic2 kat sana..tunggu.........

No comments:

Post a Comment