Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 10, 2010

KESEMPATAN..

aku igt aku sempat utk buat entry..tp mcm2 dugaan lak yg jd...pas sbuk dgn segala mcm hal...berita dr kg...kampung ku dilanda banjir..apa lagi aku pun bergegas balik kg..x lena tdo bila igtkan mak kt sne..xpelah aku berkorban utk balik mbantu ape yg termampu...selasa 2/11/2010..aku dah mendengar berita yg kedah telah dilanda banjir...tp aku call mak..dia ckp ok..blm smpai ke rumah lagi...cuma air sungai dh melimpah...ptg ..cousin aku cal..diaorg tgh mengangkat brg coz air dh mengelilingi rumah..cuma blm msuk lgi...aku dah x senang hati...mlm tgk berita...dah semakin byk tmpt yg dilanda banjir...aku dh tekad ape pn aku kena balik gak kg esk...mlm tu cbe tenangkan dri..kemaskan brg2 keperluan...tido..coz esk aku srg2 nk drive blk kg...

3/11/2010 6.30 am aku kuar dr rmh...drive slow..kebetulan kreta kt hiway pn x byk coz hri cuti..so xde masalah....aku x brenti mn2..cuma brenti kt R7R Gunung Semanggol isi minyak..kemudian trskan perjalanan...Kt R&R Gurun berenti skli lgi..call mak tnya cmne keadaan..& khabarannya...air dh memenuhi seluruh rumahku..redhalah...beli bekalan makanan utk tengahari...

10.30 am aku selamat smpai tol Alor Setar utara..hiway dah ditutup setakat situ sahaja...perjalanan utk ke utara seterusnya dah ditutup..hiway jitra dah dinaiki air...terputus hubungan... sepnjang jalan nak smpai ke rmh..kiri kanan dh dpenuhi air...knonnya sblm blk rmh aku..nk la round2 tgk banjir...tp jalan depan istana anak bukit pn dh kene blok...air dh naik..makanya...aku pn pusing balik trs ke rumah...parking kereta tepi jalan raya...jln nk ke rumah dh dipenuhi air...hmm.apa lagi meranduk la air...

11.30 am...air depan rmh aku separas lutut...dlm rumah dh aras betis...

No comments:

Post a Comment