Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 23, 2010

CHIPSMORE

aku skrg ni dh cam biskut chipsmore..sekejab ade sekejab hilang...entry x yah cakap la..memang x sempat lgsg ...xpelh...sbnrnye byk yg nak dibuat..tp xde kesempatan...hujung tahun memang selalu sibuk...baru ni aku blik kg lagi utk merayakan HARI RAYA KORBAN...mlm raya sampai rumah..jem lak jalan..ingatkan xde org blik rya...smpai rumah mmg x dya nak buat ppe..mjur ade adik yg tlg mak...1 hari je dpt cuti raya..tapi aku smbg cuti sampai ahad..tujuan utama bukan utk beraya sgt ...tpi utk mengemas rumah..slepas ditinggalkn lepas banjir ritu...raya kali ni dh x mcm raya...ketupat pun mak aku x buat...makan yg org2 bagi je...penat dengan rumah yg macam tongkang pecah lagi..kebetulan raya kali ni adik2 ku xde di pagi raya tu..3 org je ank2 mak yg ada pagi tu...yg lain belum balik lgi...mak ada buat korban..tapi kami masak & makan di rumah mak cik je...lgipun raya kali ni bagi org2 kampung ku x bererti kesan banjir ...semua org penat mengemas rumah...

RABU ..raya 1..cuma berempat je...juadah di pagi rya..ketupat, rendang, nasi himpit, kuah kacang..lps sembahyang raya ke rumah nenek...dia pn x sht...mgkn jg pnat dgn banjir baru2 ni...rehat kt rumah..xde sape2 yg dtg beraya..masing2 di rmh...sunyi sepi...ptg ke rumah mak cik..msak & mkn dging korban yg mak buat...dging selebihnya sedekah je...cuma kami ambik kki lmbu utk dbuat sup esoknya...

KHAMIS...raya ke 2 ..2 org adik smpai...tu pn dh malam....aku rse x shat..x thu knpe..penat travel & kemas rumah mungkin...rni menu kami meehoon sup utara...fuhh sedap...m cik ank brnak dtg mkn...

JUMAAT...raya ke 3 semua ank2 mak dh smpai...rni kmi operasi mengemas rumah...

SABTU...masih lagi operasi mengemas & membuang...segala barang2 yg rosak smuanya dibuang...ok dah 80% rumah dah ok..lege...tp mak nmpk x shat.. 1 adik aku dh balik...

AHAD...turn aku lak balik..igt kul 9am nk grak..tp dh jd kul 11...gara2 mnunggu kari yg mak masak...tenggiri yg dipancing adik...dari AS 11am..sampai TM 4.30pm...ke KL5.30pm...smpai KL7pm..wahh penat giler..jauhnya perjalanan..esok & lusa aku kena lak bertugas sebagai AJK pembayaran utk Seminar APERA kt PWTC...penat ..penat & penat...

ISNIN...dr Bandar Mahkota Cheras..ke PWTC...x thu cmne boleh tersesat aku dlm KL ni..last2 smpai gak...11am kt PWTC..ramainya org ada konvo OPEN UNIV...mula tugas 1.30pm-5pm..ptg ni x ramai yg mndftar...ptg free...lege blh rehat...checkin Hotel legend...mkn mlm pstu tdooo...

SELASA...6.45am dh kne brfst..trs check out..7.30am dh kne ade kt kaunter di PWTC...agak sbuk gak..tpi terkawal...byk org luar...kene speaking...12.00 ke bnk ...bnkin tunai RM7+++..blik lunch...kul 3pm kuar utk bnk in duit lg...tp jem..trs blk TM...pnt ngtuk usah cakap la...tp nk buat cmne kje....

tah pape entry aku rini..layan jelh...sebenarnya masih lgi dlm kepenatan...tpi kje byk...

No comments:

Post a Comment