Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 29, 2010

KELAS MENJAHIT

ni lagi satu hasilannya...

nilah hasilannya...berjaya gak ank murid aku ni mengayakan buatannya sendiri...

aku pun ambik kesempatan potong baju sama dgn diaorg...diaorg baju dh siap..cikgunya blum lagi...

tgk tu smpat lagi bergaya ank murid ni...xpe jnji lepas buat baju sndri...xyah upah2 lagi..jimattt...

kain yg dah sedia dibentang utk dipotong...

berbincang berkenaan ukuran baju..

yg bawa baju sendiri..lagi senang..ukur je baju tu...

kalau x bawa baju ukuran..kenalah ambik ukuran badan...

cara utk mengambil ukuran baju..yg mesti ada..tali tape & baju utk diukur..ataupun boleh juga diambil ukuran badan..

sebenarnya xtvt ni dah lama berlalu..tapi baru rni sempat utk buat entry ni...atas permintaan kwn2...aku pun dengan hati yg terbuka telah menurunkan ilmu menjahit ku kepada diaorg...ala cra2 nk potong kain utk buat baju kurung...satakat ni baju2 kerja aku...yg kebanyakan baju kurung emmang aku jahit sndri..so lepas dari bayar upah kt kedai jahit...mahal gak sekarang ni..harga upah dah boleh beli kain sepasang lagi...lagi[un bila dah selesa dgn jahitan sndri...kalau diupah..mesti ade je x kne...tapi aku hanya buat baju sndri sahaja...x ambik upah pn walaupun kawan2 minta tlg...malaslah sebab aku ni mnjahit ikut mood..baju sndri bila2 pn boleh..kalau baju org kena siap ontime...tapi kalau yg emergncy aku terima je..sian lak...setakat ni aku tailor tetap utk adik & anak2 buah...ok jom layan pic utk kelas menjahit ni...

1 comment: