Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 11, 2010

BANJIR/KEBAKARAN - part 3

Api dah semakin kecil & berjaya dikawal sepenuhnya...

keadaan dah dapat dikawal...Alhamdulillah...

asap berkepul2..masa ni bomba dah sampai utk menyelamatkan keadaan...

Ya Allah cepatnya api ni marak...hangus segalanya...

api yg semakin marak membuatkan aku x berani utk mghmpiri tmpt kejadian..tengok dr jauh sahaja...

bila semakin dekat..rupanya kebakaran sebuah kedai runcit....

mula2 hanya ternmpak kepulan awan saja...

5/11/2010..hari ke 3 aku dlm keadaan banjir...hri ni jalan utk ke rumah ku dh x blh dilalui...air semakin naik...so kami x dpat balik tgok kdn di sana...aku & mak kt rumah pak ndak...bosan gak x thu nk buat ape...makan & tido..tnya khabar keadaan kampung dr org2 yg tinggal di sana...petang aku kuar dgn mak..knonnye nk tgk keadaan persekitaran..tapi banyak jalan x dpt nk pgi..air semakin naik...nk ke bandar Alor Setar pun x lepas...pg pasaraya beli brg keperluan & makanan...dlm pada tu..x jauh dr tmpt shoping...ade kepulan asap tebal...rupanya ada kebakaran ...dah la banjir..terbakar lak...khabarnye kedai runcit...siannye tuan punya kedai tu...aku hanya tgok dr jauh...mak aku x berani..kebetulan jalan pn jem...x dpt pic banjir..dh pic kebakaran lak...ok la tu..bg memenuhi blog aku yg sekian lama kosong...ok jom layan pic kebakaran tersebut...

AIR & API...BILA KECIL MENJADI KAWAN..BILA BESAR MENJADI LAWAN...& inilah pengalaman yang aku perolehi dalam ketika yg sama semasa bencana ni terjadi...air & api memrupakan keperluan harian kira..tapi bila ia dalam kdn yg byk...ia dh menjadi bencana kpd kita... SUBHANALLAH..

No comments:

Post a Comment