Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 7, 2011

KUALA PILAH


Masjid Diraja






antara rumah2 yg sempat aku ambik gmbar dr dlm kereta..


itik salai

sorilah ye aku buat entry sal Kuala Pilah ni...bukannya apa..sebabnya nilah 1st time aku smpai Kuala Pilah..tapi x sampai pun pekannya..setakat seri menanti & ulu bendul je...xpe lain kali nnti akan kujelajahi kuala pilah sepenuhnya...

ape yg menarik padaku kuala pilah ni...1stnya..bentuk rumahnya..comel2..aku suka bentuknya..rumah kayu kecil yg mempunyai anjung yg rendah dgn tingkap2 comel & atap yg tinggi..lain la dgn rumah2 kt kg aku di utara tu...

satu lagi..ada dijual ayam, puyuh & itik salai sepanjang jalan...tertarik dgn itik tu kami pun terbeli..& mlm tu kami makan gulai itik...sdap...pasni kalau jln kuala pilah..blh la beli lgi...selain tu byk gak telor2 masin yg dijual sepanjang jalan...cuma yg x nmpak itik2..kat mn yg dipeliharanya?? mungkin ada tempat yg x nampak dari jalan...

sempat melawat masjid diraja semasa singgah solat zohor di bandar diraja tersebut..

apa pun satu pengalaman baru aku kat kuala pilah ni...jom layan sebahagian pic2 yg smpat aku snap...

No comments:

Post a Comment