Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 13, 2011

KAKI JALAN

aku pun x tahu sejak bile aku mula minat jenjalan ni...tapi memang dari kecik2 lagi mak abah dah bawa sering bawa jalan2...makanya bila dah tua2 begini ...aku lagi la suka jalan...mungkin sebab ada tahi lalat kat kaki aku kot..tu sebab aku kuat jalan...nak semak petua DFK ..untuk kepastian sama ada betul ke x ...org yg ada tahi lalat kat kaki ni kuat jalan.. cam aku ni...

kalau diikutkan peta malaysia..1 malaysia dah aku jelajah dari perlis smpai ke johor & terlajak lagi sampai sabah & sarawak...tapi tu la nye zaman aku berjalan2 tu..zaman kamera pakai kodak..digital xde lagi & x mampu nak beli..mahal...makanya...semua pic2 dlm album je la...xpe xpe..nati aku rajin2 aku kumpul pic2 lame aku scan..& boleh lah utk dimasukkan kat blog aku ni...

xkan la aku nak ulang g tempat2 tu semata2 nk bergambar..ishh x naklah aku..baiknya aku g tempat2 baru...& aku punye stail x ske pg tempat yg same berulang...

bile dah habis satu malaysia...baru kaki boleh melangkah lebih lagi..makanya tanah seberanglah aku terjah...kena pilih yg dekat2 dulu ye...setakat ni kat INDONESIA...baru 4 tempat aku g..Jakarta, Bandung, Bali & Medan...g indon ni asyik shopping je la...ribu2 juta ruppiah habis utk shoping...tempat2 lain menarik ke?kena servey dulu..

puas dah jelajahi INDON..dah panjang lak kaki sampai CHINA...baru 2 trip..Guilin & Shanghai...insyallah ada rezeki lebih...nak lagi jelajah china...byk lagi tempat yg menarik ...aku suka jalan kat negara china ni..coz pemandangan yg cantik & dapat la merasa negara yg bercuaca 4 musim...kat china ni aku lebih byk jalan..xde shoping2...masuk gua, masuk sungai, tasik lagi..seronok la..1 pengalaman yg menarik pada diri aku...

& aku rse yg paling jauh aku pg adalah tanah Arab..MEKAH...aku ikut trip mengerjakan umrah semasa arwah abah ada lgi..1 family kami g..insyaallah mungkin 1 hari nanti aku akan smapi lagi di tanah suci tu utk Haji lak...insyaallah...

pada aku...aku akan terus berjalan & melihat tempat org selagi ada kesihatan yg kuat di smping rezeki yg ada...adalah merupakan satu kepuasan dalam diri aku sekiranya aku dapat pergi ke tempat yg belum pernah aku jejaki...x kisahlah mana2 pun..sebenarnya dlm malaysia ni pun banyak lagi tempat yg aku x sampai walaupun dah semua negeri aku pgi..punya byk pulau kat malaysia ni...baru beberape aku smpai...xpe ade rezeki kite jalannn.....

No comments:

Post a Comment