Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 8, 2011

KEMBALI SEMULA

aku kembali lagi setelah puas bercuti sempena CNY..6 hari kat kg rase sekejap saje..memang x pernah cukup kalau balik kg...seronok di sana...rasa nak makan ape2 semua dapat...kalau balik kampung memang confirm brt badan mesti naik...makan..makan..makan...kalau balik kampung aku memang suka masak..segala yg teringin smua aku buat...mak pulak melayan tu yg best..

hr 1 blk..tringin nak makan lompang...ptg tu buat...mmm sdpnya...puas makan....

hari ke 2 buat lak lepat pisang versi TM yg letak kelapa dalam tu...x puas makan bila beli..dah buat sndiri baru puas makan...

hari ke 3 tutup dapur...tapi pagi tu sempat gak goreng bihun utk breakfast...ada 4 kenduri...tmpt kndri 1..aku makan laksa, tmpt ke 2 makan nasi...tmpt ke 3 makan rojak..& tmpt ke 4 lak dah x larat prut dh penuh..aku meratah lauk je..memang memenatkan...penat makan :)...

hari ke 4 ..dapur kembali berasap..kebetulan aku jemput sedara makan2 kat rumah...menu rini byk..nasi putih, asam pedas ikan pari, sayur cmpur, ikan celup tepung, ulam2 & sambal & ada juga mee kari...wahhh meriah..makan lak beramai2 memang sedap gile...kne lak buat pencuci mulut dgn karamel...mewah betul makan...x lupa ade lagi tapai pulut....makan..lepas makan...makan lagi...sampai x larat makan...

hari ke 5..masak lemak ketam...aku ni bukan peminat ketam..tapi g pasar pagi tu..nmpak ketam teringin lak...memang sedap kalau dah teringin tu...nasi bertambah2..ishhh...kena lak ulam pucuk gajus + smbal..fuhh..makan x sedar...bahaya tul kalau blik kg ni...asyik makan je...ptg lak buat pengat pisang tanduk...sedap gak....smua sedap kalau kat kg ni...

hari ke 6..dah nak blik..tapi sempat gak lagi masak2...ishh...pagi2 buat breakfast cekodok pisang...smbil tu sempat lagi buat kek cokelat moist... masak awal utk tengahari...menu rini sambal tumis mentarang + belimbing buluh, masak cuka ikan kembung & sayur tauge + kucai..sempat lagi menjamu selera sebelum balik...

utara sekarang musim kemarau..memang panas terik...asyik minum je...masa balik ke tm x tahan tul panas...letih giler drive...kene lak ngantuk...2x kali singgah tido kat hentian...

No comments:

Post a Comment