Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 14, 2011

FLORIA 2011


Pesta Floria datang lagi...sudah semestinya aku x melepaskan peluang...memang ini yang ditunggu..disebabkan semua orang ada hal..makanya sorang2 pn jadi..tapi xde la pic aku dgn bunga2...ambik jelh gmbar bunga...gambar bot...bunga api & semuanya aku snap je..xpe aku puas...sebab banyak pic yg aku dpt ambil..walaupun pic aku xde...nak buat cmnenye...xde org nk ambik pic aku...nak suruh org2 yg x kenal segan lak...disebabkan sorang2 ...lepas round2 sekitar taman tu yg punyalah luas...x habis pun round...dh pkul 6 lbih...kul 8 ada lak pertujukkan bot berhias & bunga api...tunggu jelah...dah alang2 ada kat sne...lagipun dh niat nak singgah tido rumah adik aku mlm tu...xde la jauh aku balik..lepak tepi tasik sorang2 sambil makan burger menunggu menjelang malam..sempat gak lagi menikmati keindahan matahari terbenam..sementara menunggu kilauan lampu di malam hari...pada aku mungkin pesta ni gabungan bersama dgn cuti2 malaysia...bertujuan menarik pelancong asing di smaping pelancong tempatan....itu yg diadakan bot berhias & percikan bunga api....di selit2 juga dengan nyanyian cuti2 Malaysia....tapi memang ramai tul mlm tu...org tempatan & pelancong luar...kebetulan sebelah aku 1 family dari Arab....wahhh seronoknya...smpai rmh adik +-11pm...

PUTRAJAYA FLORIA

Putrajaya Floria, Festival Bunga dan Taman Putrajaya akan dianjurkan sekali lagi di Putrajaya, Malaysia. Pesta selama 9 hari ini akan bermula pada 9hb hingga 17hb Julai 2011.

Putrajaya Floria 2011 adalah acara bertaraf antarabangsa yang dihoskan oleh Perbadanan Putrajaya dan Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar. Pengunjung pasti terpesona dengan bunga-bunga dan dedaun yang kemas diatur dan landskap dalam pelbagai gaya dan susunan yang akan mewujudkan kemeriahan warna-warni dengan lokasi khas untuk memberikan peluang bergambar. Adalah diharapkan agar festival ini dapat menyemai rasa hormat dan cinta pengunjung terhadap alam semulajadi, warna, bunga, tumbuh-tumbuhan dan minat untuk berkebun.

Terdapat begitu banyak perkara untuk dilihat dan dilakukan di dalam kawasan seluas 15 ekar ini. Di samping itu, terdapat banyak program dan aktiviti yang disediakan untuk pengunjung. Pada waktu malam, semua tarikan tersebut seperti bunga-bunga dan taman akan dihiasi dengan cahaya yang menampilkan pandangan memukau yang terhasil oleh cahaya dari bangunan, struktur dan jambatan di Putrajaya. Sebahagian daripada daya tarikan di Floria 2011 adalah:


Taman-taman perhiasan Flora
Taman Istimewa Ros
Taman Antarabangsa
Taman-taman Korporat
Taman-taman Pertunjukan Sekolah dan Universiti
Taman-taman NGO
Taman Terapi
Astaka Flora
Bazar Taman
Persembahan Seni & Kebudayaan

Masuk Percuma
Tarikh : 9hb - 17hb Julai 2011
Tempat : Waterfront Presint 2, Putrajaya
Masa Lawatan : Isnin - Khamis : 9.00 pg - 10.00 mlm
Jumaat - Ahad : 9.00 pg - 12.00 mlm

No comments:

Post a Comment