Daisypath Anniversary tickers

Monday, August 15, 2011

1/2 DAH BERLALU


entry pertama setelah berpuasa..

wahh..sedar x sedar dah 15 hari Ramadhan berlalu...lagu2 raya dah berkumandang dalam radio..menaikkan semangat untuk menyambuat raya yang bakal tiba...kuih2 raya pun dah mula dibuat..persiapan raya semua dah ready...tunggu tiba masanya je untuk bercuti balik kampung halaman tercinta...

awal puasa aku sambut di sini....hujung minggu aku balik kampung..berpuasa bersama mak..4 hari aku di kampung..tapi kali ni aku x msak...aku siapkan langsir untuk rumah mak...tapi petang2 aku meround pasar ramadhan...makanya...dapatlah aku merasa masakan utara yg memenuhi citarasaku...

minggu kedua lak aku ke KL ...saje nak bersama anak2 berbuka beramai2...setelah sekian lama aku mencari kuih badak berendam...akhirnya dapat jgak di pasar ramadhan Sg.Sekamat..setelah basah kuyup berhujan...aku suka masakan di pasar ni...agak memenuhi citarasaku...

minggu ni & seterusnya...sehingga menjelang cuti ...aku stay kat sini...menyiapkn ape2 yg x siap..& kena mula packing brg sikit2 takut ada yang tertinggal...

citer sal puasa tahun ni...aku agak kurang membeli...tahlah...rse x brape memnuhi citarasa aku...aku lebih suka masak je...nak beli pun ..kuih je...tp kdg2 beli gak lauk..

x seperti tahun lepas...byk pic2 yg aku ambil sepanjang bln puasa ni...tahun ni xde skeping pun...tah rse malas lak nk ambik gmbar...cam xde semangat je..x tahulah kenape...

apa pun esok cuti Nuzul Quran...makanya boleh berehat2 di rumah..kemas2 ape yg patut...rumah dah macam tongkang pecah...nak ke mana2 bonus pun x masuk lagi...diam2 je la

Alhamdulillah ..x disangka Datuk Najib dah mengumumkan bonus 1/2 bulan gaji untuk kakitangan kerajaan...makanya adalah duit raya..tapi x leh sakan sgt beraya...bersederhanalah...

bila dah lame x buat entry otak pun dah jadi beku..makanya ...stop dlu...

No comments:

Post a Comment