Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 2, 2011

XTVT TAHUN BARU 2011

penat jalan kat JUSCO..beli muffin ni..sedap gak...orange muffin...ada cartoon elephant lagi...

citer ni la kami tgk..tapi bukan yg 3D..biasa nye...


xtvt main batu

ibu & anak2 yg menunggu detik 12

dah kayak ni ni jadi tempat lepak kami...


bang cik & adik..bergambar sambil tido gak...

senyum dengan bulan...

membilang bintang ...

di tepi tasik...

anak2 penat menunggu pak ndak..



cuti tahun baru jatuh pada hari sabtu...tapi disebabkan kemenangan Malaysia bagi piala Asia dengan Indonesia ..maka PM kita telah mengumumkan cuti pada hari jumaat tu..jadi 3 hari la cuti..kesempatan cuti tu aku ke KL..kebetulan anak2 buat persiapan untuk masuk sekolah..aku pun tumpang menyibukkan diri...saja nak meriahkan keadaan..lagipun jumaat tu ada pendaftaran untuk pelajar tahun satu...anak nurin terlibat..aku ditugaskan untuk menjaga 3 org hero di rumah..ok no hal..

boring kat rumah saja..aku bawa diaorg g pasar...dlm fikiran teringin nak makan laksa..memborong apa yg patut..pastu balik rumah..xtvt memasak laksa..settle semua..lepas makan ..rehat2..tdo...petang tu buat kuih lopeh...untuk breakfast esok ...

malam konon2 nak makan2 kat luar..tapi last2 decide nk lepak kat Putrajaya sambil menunggu detik tahun baru...kot la dapat tengok bunga api...bawa bekalan apa yg patut....dalam kul10pm kuar dr rumah..terlambat kerana menunggu pak ndak..dalam perjalanan singgah beli sate..nak mkan2...banyak gak kereta menghala ke Putrajaya...jem gak nak masuk..last2 kami ke sebuah Kelab berhampiran tasik tu...kebetulan malam tu ..cuaca pun elok..dengan angin lembut..kami bentangkan kain..hidangkan makanan..& menjamu selera...berselera semua..lagipun dh lewat..perut pun dah lapar...pas makan anak2 main2 tepi tasik sementara menunggu detik 12..ramai gak orang....sampai waktu..xde lgsung percikan bunga api...sedihnya..napa la Putrajaya tahun ni sepi lak...hampa org ramai yg menunggu..xpelah..jnji kami enjoy bersantai...kul 1am baru sampai rumah...zzzzzzzzzzzzzzzz

keesokannya..hari untuk aku rehat...aku x jaga anak2 rini..pgi2 aku dah kuar..pick up kawan aku..rini kitaorg nak santai2...mula2 pas ambik kawan aku..kami lepak kat Tesco Maluri...breakfast roti telor kt kedai dalam Tesco tu..sambil2 tu jalan2 kot ade yg terbekenan...pastu...rasa nak tengok wayang..nk g klcc mesti ramai org2..last2 kwn aku bawa g UO Ampang...ke dalam skit tempatnya...tapi ok la..x ramai orang...ronda2 nk tengok citer pe..last2 decide tengok citer omputih...Gulliver's Travels...show kul 12...sementara tunggu time..sempat jamu mata kat Romantika...aduss...memang banyak yg terbekenan di hati...english style...tapi xpe sabar dulu..dah tau tempat..pasti memang nilah tempat untuk aku shoping bunga2..memang murah...

oklah citer yg kami tengok tu..kategori x boring...orang sibuk nak tengok citer hantu kak limah..aku x minat la nak tengok citer2 hantu ni...kuar dari situ..dah x tau nak ke man..drive2..ternampak ampang point..masuk situ..jalan2 terbeli gak aku..baju tido..aku ni memang fobia kalau nampak baju tido ni...xpelah hadiah untuk diri sndiri...penat jalan lapar la plak...apa yg ade je..KFC la...lepak KFC hilangkan penat smbil isi perut...perut dah kenyang...nak ke mana lagi ye...drive2..ingat nak lepak kat Titiwangsa..dah hujan lak...drive2 sampai Chow Kit..jalan situ..rasa takut lak..ramainya indon...dah rasa cam kat Jakarta lak..x berani la...hujan pun dah stop..balik ke Titiwangsa semula..lepak2 sambil minum & makan rojak...

pas hantar kawan aku balik..trus balik rumah 8pm gak baru smpai..letih gak..main2 dgan ank2 pastu tido...

esoknya anak buah aku yg sulong nk masuk sekolah asrama..pagi2 dok tolong ironkan baju2 sekolah...kena ngasuh lagi...2 org dgn aku...last2 bawa diaorg jalan2 kat JUSCO...kul 12 baru balik...masak ala kadar...adik aku dah balik..3pm aku balik TM..rumah berselerak...kemas apa yg patut sambil membasuh sambil layan TV...rasa malas nak makan dah malam ni..minum teh je..malam layan citer DEVDAS..ok la...perut dah masuk angin lak..mgkin x makan..pas memuntahkan segalanya..terus tido........................

No comments:

Post a Comment