Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 25, 2011

SEWING...JAHIT....

cadar..

langsir rumah..

langsir, cadar & sarung bantal..

hasil jahitanku...

inilah dia rupanya temanku...

terlalu banyak berjasa untuk aku...

tapi ada pelbagai jenis jahitan...

nama teman jahitku...x berjenama...

benang2..

sekoci...

gunting, tali tape dll..

jarum2..

1st mestilah ada kain yg nak dijahit...

menjahit..aku pun x tahu ni termasuk dalam kategori apa...hobi ke? kegemaran ke? isi masa lapang ke? x kisah la mana2 pun...yg merupakan satu kemestian aku jahit baju aku sendiri...tapi baju kurung biasa je..lepas la untuk pakai kerja...upah sekarang mahal...dengan ada kemahiran aku yg x sebarapa ni boleh lah aku save skit budget untuk hantar upah jahit....tapi kalu teringin nak pakai kebaya & kurung pahang...aku upah gak...sayang gak bayar upah 1 pasang antara RM30-RM40 gak..lebih mahal dari harga kain...untung sapa jadi tukang jahit ni...tapi penat gak menjahit ni...aku buat baju sendiri ikut suka hati aku je...ade mood jahit...xde stop dlu...tapi kalau raya ade ke xde mood kena gak buat..kalau x..xde la baju raya...musim raya ni agak banyak la jahitanku...yg diri sendiri, anak buah, adik2 lagi..tapi aku x ambik upah jahit baju orang...malas...tapi bile fikirkan best gak jahit menjahit ni...terisi masa lapang..xdelah makan tido je kalau xde pe nk buat...apa pun aku puas hati dengan hasil tanganku sndri dalam rumahku...& sifunya tentulah mak aku...aku x leh lawan sifu..mak aku terror..smua dia boleh...dlu kami kecik2 baju kami dia yg buat...baju abah...sarung kusyen...langsir..segala mak nenek la...skrg ni jubah dia ..dia yg potong & jahit sendiri lagi...cayalah amak aku...ok jom layan pic teman jahitanku..:)

No comments:

Post a Comment