Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 29, 2010

MEKAH

Pic kenangan arwah abah & mak

di KLIA..setiba dr Jeddah...transit sementara tunggu flight utk balik ke Alor Setar...

Kumpulan yang mengikuti pakej umrah bersama kami sekeluarga

Di Bukit Thur, Mekah.

di Jabal Rahman, Padang Arafah

aku, mak, abah & adik...di padang pasir..tmpt ternak unta, Mekah

di masjid terapung, Mekah.
di hadapan Masjidil Haram

Makam Rasulullah, Masjid Nabawi, Madinah

Kaabah, Mekah

Masjidil Haram, Mekah

sebenarnya dh lame pic ni...tp aku scan smule sebagai kenangan dlm sejarah hidupku...x silap aku thun 2002..sebenarnya xde pn dlm perancangan aku utk ke sane...tp bila family nk g..aku pn tergrak hati utk join...kbtln smpanan potongan tabung haji aku ada...so ikut je...mmg x jgka aku akan berpijak kt tanah suci tu..2 minggu aku bercuti...alhamdulillah selesai jg umrah kami sekeluarga....perjalanan kami dr KLIA..mlm...kmi smpai di lpgn terbang Jeddah subuh...trs ambik bas ke Madinah...8 jm perjalanan dr Jeddah ke Madinah...hotel kami berhmpiran dgn Masjid Nabawi...3 hri kot kmi di Madinah...x terucap bila aku berpeluang sembahyang kt RAUDAH...slh satu tmpt berhampiran Makan Rasullullah...di wktu tu hibanya aku...mnitis air mataku semasa berdoa di situ...Tman Syurga...

Dlm perjalanan 8 jam ke Mekah dlm bas kami x hnti2 mengucapkan LABBAIKALLAH...smpai di Mekah kami trs seleaikan umrah kami..dh mlm...pertama kali jejakkan dlm Masjidil Haram aku mencari2 Kaabah...bile dh trbentang di depan mata...rse cm mmpi...btul ke aku dh berada di depan Kiblat ni...terharu sgt..x terkata..alhmdulillah aku jga berjaya kucup Hajarul Aswad...x sgka aku terpilih utk kucup batu suci itu...aku jg berpeluang smbahyang di bwh pancur emas....jga dpt bersembahyang berhampiran Makam Ibrahim...air zam zam mmg minuman kami sepanjang berada di Mekah...betapa kolam zam zam x prnah kering biarpun berjuta manusia meminumnya...

Byk tmpt yg kami ziarah...Padang Arafah, Jabal Rahmah & tmpt2 lain...sesungguhnya itulah kenangan paling indah dlm hidup aku...bersama family mak, arwah abah, & adik...syukur Alhamdulillah...aku terpilih utk smpai di sna....jom lyn sbhgian pic2 aku di sana...

No comments:

Post a Comment