Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 12, 2011

ENDING OMBAK RINDU

rni last aku buat entry sal OMBAK RINDU...sori ye...x habis2 lagi...
sebelum aku g tengok filem ni...aku ulang balik baca novel yang menjadi koleksi aku tu...saja nak ingatkan semula jalan citernye...

sebenarnya aku baru lepas tengok filem ni setelah 10 hari ditayangkan...x puas hati smua orang asyik komen sal citer ni...makanya sabtu malam ritu aku pun menunaikanlah hajat aku untuk tengok filem tu...TGV Cinema JUSCO Balakong aku terjah...tengahari tu aku g ambik tiket sambil window shopping...saje ambik show malam coz nk ajak adik aku join...show 9.30 mlm...lepas dinner...tidokan kanak2 ribena...dlm kul 9 kuar rumah..9.10 dah pun sampai...Masyaallah punyalah ramai manusia...untuk filem ni je...3 panggung direct tayang dalam satu masa...tu pun penuh...hebat sungguh penangan OMBAK RINDU ini..patutlah dah cecah 5 juta pun...mulanya aku ingat nak tunggu je tayangan kat astro first...tapi kotnye takde..kempunan aku..makanya pegilah tengok..kalau best nanti astro first boleh langgan tengok lagi...

diakuilah best gak la citer ni..kena lak Aaron Aziz heronya...bergandingan dengan Maya Karin..pada aku berjaya la...orang cakap maya x sesuai pegang watak Izzah...tapi pada aku ok la...dia boleh menjiwai watak tu...Aaron xyah cakap la..memang cayalah lakonannya...pada aku berjaya...bab dia menangis tu yg aku salute dia...tapi aku nye feeling x sampai la tengok filem ni...berbanding dengan baca novel..

jalan ceritanya tak semua sama cam dlm novel...banyak olahannya...x berapa nak puas hati la...kalau sebijik ikut novel...mesti lagi best...tapi tu lanye...mesti lagi panjang citernye...tapi aku suke view dalam filem tu...sawah padi....laut...banyak pemandangan kawasan perkampungan...cantik sangat...ditambah lak lagu latar nyanyian adira & hafiz...memang menjerat hati...

kesimpulannya aku puas hati la dengan filem ni...berjaya la Osman Ali sebagai pengarahnya...& Aaron hero & Maya Karin heroinnya...& pelakon2 lain yang turut sama menjayakan filem ini...tapi feeling aku lebih lagi dengan bacaan dari filem...pasni mesti akan ada OMBAK RINDU 2 lak ni...kita tungguuuuuuuuuuu....

No comments:

Post a Comment