Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 13, 2011

PENGANGKUTAN AWAM / PWTC


PWTC
cantik pulak deco kat tempat makan ni...


dah lama x nmpak bnde ni..dlu kat kampung ada..sekarang dah hilang..rupanya dah dibawa ke bandar...tapi mana ayamnya???..


menjamu selera sambil merehatkan diri sebelum masuk dewan...

& kueteow sop..

penat berjalan2 menjamu selera dengan mee kari...fuh...

dah lama dah ..sejak 1888...

dah banyak perubahan kat CM ni..dah ade stall2 kat luar...

kat CM ni memanglah terkenal dengan lukisan dari pelukis2 yg berkebolehan...

saje nak snap laluan walaupun x nmpak...


x perlu beratur lagi...dail je...

hanya untuk wanita...


cantik & selesa..


stesyen pun dah upgrade ...




pelik tajuk nikan...sebenarnya dah lama aku x naik pengangkutan awam ni...asyik drive je...sesekali nak le merase jadi penumpang..makanya jumaat ritu aku menggunakan kemudahan ni...dari komuter..pastu PUTRA...tukar lak STAR...

jumaat ritu aku ambik cuti semata2 nak g MATTA FAIR...dah janji dengan adik..& memang xnak drive pun..letih...saja nak merehatkan diri...dari TM aku ambik komuter...x ramai org..sudah semestinya dapat tempat duduk..kena lak dapat koc wanita..selesa je...sampai rawang..tukar train...agak selesa gak..sebabnya aku dapat tempat dduk gak..orang agak ramai ...aku ingatkan hari bekerja x ramai org...ramai gak...sama dgn akukah org2 tu ambik cuti?? entahlah...

dari rawang ..aku turun kat stesen KL...saja nak jalan2 semntra menunggu adik...memang dah lama teringin nak jalan2 kt CM *(Central Market)..sorang2 aku pusing2 dalam CM...ramai pelancong asing...wah aku dah macam pelancong lak...ok la tu..melawat tempat sendiri...banyak souvenir kat situ...aku sebagai peminat FM..mestilh tak lepas peluang membelinya...cantik2 gak...

nak g PWTC..kne naik STAR..kt CM ada PUTRA...makanya aku dr CM aku naik PUTRA..tukar kat Masjid Jamek ambik STAR ke PWTC...ramai lak org..dah waktu rehat..hari jumaat lak tu...
dah selamat smpai PWTC..dh pun jumpa adik..makan2 dlu..pastu barulah operasi terjah kat MATTA FAIR...rasanya 3 jam gak dalam tu...puaslh ...

dah petang mase untuk balik...aku ambik komuter kat stesyen PUTRA...Masyaallah punyalah ramai org...dah tu lambat lak komuternye...dah smapi padat lak..smpai x leh masuk...tapi bersesak2 gak..kalau tunggu smapi bile...lgipun dah nak malam..nnti habis trip ke TM..lagi haru dibuatnya...masa tu bru rse nyesal x bawa kereta...dari stesyen PUTRA nak sampai ke Rawang punyalah seksa...dah macam sardin..padat..mujur gak koc wanita..kalau cmpur..x tahulah cmne keadaanya...akhirnya smpai rawang ..tukar train nak ke TM..baru rse selesa...dapat tmpat duduk...sempat lagi tido sampai TM...

pengalaman menggunakan kenderaan awam ni..ade baik & buruknya...kena tengok keadaan...

No comments:

Post a Comment